Jag har tidigare fått mina fakturor från er varannan eller var tredje månad – varför får jag mina fakturor varje månad nu?

Vid årsskiftet 2021/2022 genomförde vi en förändring i fakturaintervallet och lade över samtliga kunder på månadsfaktura. Ändringen omfattar både privatpersoner och företag och innebär att vi inte längre erbjuder fakturaintervall annat än månadsvis.

Vi genomförde förändringen av fakturaintervallet för att automatisera och effektivisera hanteringen av fakturor. Det gör att vi minskar vår interna administration och möjliggör en mer enhetlig ekonomisk uppföljning. I vissa fall använder vi även fakturan som kommunikationskanal och det innebär att du kommer få informationen snabbare.

Vi förstår att det kan påverka dig som kund – ett förslag är att du anmäler autogiro så dras summan automatiskt från ditt konto varje månad, vilket innebär att du slipper hantera dina fakturor. Har du pappersfaktura idag så kan det underlätta att byta till e-faktura. Då får du dina fakturor direkt i din internetbank.