Felanmäl ett avbrott

Felsök själv innan du felanmäler el, fjärrvärme och bredband. Gå igenom vår checklista och felanmäl därefter vid behov. Vi guidar dig vid felsökning. Bor du i hyres- eller bostadsrätt? Felanmäl då till din hyres- eller fastighetsägare.

Elnät

Gå igenom checklistan, se driftinfo och felanmäl vid behov.

Fjärrvärme

Gå igenom vår checklista och felanmäl vid behov.

Bredband

Felanmälan av ditt bredband gör du alltid till din tjänsteleverantör.

Gatubelysning

Vid fel på gatubelysning felanmäler du till Umeå kommun.

Vid strömavbrott

Det finns flera saker du kan kontrollera själv innan du felanmäler till oss. Följ vår checklista innan du kontaktar oss.

När fjärrvärmen inte fungerar

Det finns flera saker du kan kontrollera själv innan du felanmäler till oss. Följ vår checklista nedan.

Felanmälan dagtid

Felanmälan övrig tid

När bredbandet inte fungerar

Om du har problem med ditt bredband anmäler du det till din tjänsteleverantör, de kan då göra en felsökning. Hittar de inget kan de i sin tur göra en felanmälan till oss. Vi tipsar ändå om några saker du kan göra själv, se checklistor nedan.

För privatperson i villa eller lägenhet

Checklista för internettjänst och bredbands-tv (IP-tv)

Checklista för digital-tv

För företagare

Checklista för internettjänst

Svartfiber, ethernet och andra tjänster

Avbrottsersättning

Som elanvändare har du rätt till avbrottsersättning om ett elavbrott varat under en sammahängande period om minst tolv timmar. Om du eller något i din bostad drabbas av skador på grund av strömavbrott kan du begära skadestånd.

Kontakta oss vid felanmälan

Bor du i hyres- eller bostadsrätt? Felanmäl till din hyres- eller fastighetsägare.

El

Driftcentralen – alla dagar dygnet runt

Bredband

Kundservice - ordinarie öppettider

Fjärrvärme och kyla

Kundservice - ordinarie öppettider