Felanmäl ett avbrott
Felsök själv innan du felanmäler el, fjärrvärme och bredband. Gå igenom vår checklista och felanmäl därefter vid behov. Vi guidar dig vid felsökning. Bor du i hyres- eller bostadsrätt? Felanmäl då till din hyres- eller fastighetsägare.
Bredband
Felanmälan av ditt bredband gör du alltid till din tjänsteleverantör.
Vid strömavbrott
Det finns flera saker du kan kontrollera själv innan du felanmäler till oss. Följ vår checklista innan du kontaktar oss.
När fjärrvärmen inte fungerar
Det finns flera saker du kan kontrollera själv innan du felanmäler till oss. Följ vår checklista nedan.
När bredbandet inte fungerar
Om du har problem med ditt bredband anmäler du det till din tjänsteleverantör, de kan då göra en felsökning. Hittar de inget kan de i sin tur göra en felanmälan till oss. Vi tipsar ändå om några saker du kan göra själv, se checklistor nedan.
För privatperson i villa eller lägenhet
Checklista för internettjänst och bredbands-tv (IP-tv)
Checklista för digital-tv
För företagare
Checklista för internettjänst
Svartfiber, ethernet och andra tjänster
Avbrottsersättning
Som elanvändare har du rätt till avbrottsersättning om ett elavbrott varat under en sammahängande period om minst tolv timmar. Om du eller något i din bostad drabbas av skador på grund av strömavbrott kan du begära skadestånd.
Kontakta oss vid felanmälan
Bor du i hyres- eller bostadsrätt? Felanmäl till din hyres- eller fastighetsägare.