Hur bor du?

Lägenhet

Lokalisera din utrustning, koppla upp dig och börja surfa.

Villa

Lokalisera din utrustning, koppla upp dig och börja surfa.

Beställ och byt tjänster

Vill du ansluta din fastighet

Två Umeå energi-anställda som jobbar ute i fält med fiberdragning. I bakgrunden syns en grävmaskin och runt om är grönskande träd. De anställda är iklädda varselkläder.

Så ansluter vi ditt bredband

Hela installationsprocessen - från inskickad beställning till internet hemma hos dig. En nyinstallation av fiber kan ta upp till 12 veckor.

Bredbandsnod

Stadsnätet - så funkar det

När du ansluter din fastighet till vårt bredband blir du ansluten till stadsnätet. Det ger dig möjlighet att sätta ihop din digitala lösning precis som du vill ha den.

Tips

Guide till din fiberkonverter

Flytta din fiberkonverter

Kanalplatser för digital-tv

Full koll på dina tjänster

Vanliga frågor

Du kan teckna bredbandsavtal på flera sätt. Enklast är det att själv gå in på Umenets kundportal. I kundportalen hittar du hela vårt utbud av digitala tjänster. Här kan du teckna avtal, jämföra, beställa och göra ändringar när det passar dig.

De flesta priser hittar du i vår kundportal på ume.net

Det kan finnas olika anledningar till varför ditt bredband inte fungerar. Här nedan har vi försökt lista de allra vanligaste. Behöver du mer hjälp är du alltid välkommen att kontakta oss på kundservice så kan vi försöka guida dig vidare.

Det kan finnas många anledningar till varför du inte får ut rätt hastighet på ditt bredband. Här har vi listat några orsaker, hur man kan avhjälpa det och hur du enkelt kan kolla hastigheten på ditt bredband.

Kontakta oss

Du kan alltid kontakta oss på något av nedanstående alternativ.

Telefon

Under våra ordinarie öppetider kan du alltid nå oss via telefon.

Mejl

Vi svarar på ditt mail under våra ordinarie öppettider.

På plats

Vill du besöka vårt huvudkontor så hittar du oss här.