Startklar - perfekt för verksamheter med en mindre komplex IT-miljö
Bredbandsnätet fungerar så att du först väljer ett bredbandspaket hos oss. Utöver det behöver du även internetaccess för att få ett fungerande internet. Du kan beställa och se totalsumman direkt i vår kundportal. Det finns fyra olika paket att välja mellan och det som skiljer paketen åt är bredbandshastigheten och supportnivån. Nedan preciseras mer detaljerat vad som ingår i respektive avtal.
Det här ingår i respektive avtal:
|
Företag Enkel |
Företag Enkel Support |
Företag Växa |
Företag Växa Support |
Specifikation |
|
|
|
|
Bredbandshastighet |
10 Mbit/s |
10 Mbit/s |
100 Mbit/s |
100 Mbit/s |
Supportnivå - Felavhjälpning |
Skälig tid* |
2 arbetsdagar |
Skälig tid* |
2 arbetsdagar |
Mac-adresser |
3 stycken |
3 stycken |
3 stycken |
3 stycken |
Mediekontakt |
Koppar 100 Mbit/s |
Koppar 100 Mbit/s |
Koppar 100 Mbit/s |
Koppar 100 Mbit/s |
Felanmälan |
Dygnet runt |
Dygnet runt |
Dygnet runt |
Dygnet runt |
Kontaktperson |
Kundservice |
Kundservice |
Kundservice |
Kundservice |
Uppsägningstid |
30 dagar |
30 dagar |
30 dagar |
30 dagar |
Startavgift |
995 kr exkl.moms |
995 kr exkl.moms |
995 kr exkl.moms |
995 kr exkl.moms |
Månadskostnad |
315 kr exkl.moms |
665 kr exkl.moms |
465 kr exkl.moms |
1 025 kr exkl.moms |
Möjliga tillval mot offert
- WiFi-sändare inne
- WiFi-sändare ute
- Kom igång hjälp
- Expressleverans
Kontakta någon företagssäljare för att beställa tillval. Kontaktuppgifter hittar du här
* Med skälig tid finns ingen uttalad tid som gäller utan det beror på omständigheterna i det enskilda fallet. Det är dock viktigt att du som kund så snart du upptäcker felet gör en felanmälan till din tjänsteleverantör. Dem börjar kolla på ärendet och vid komplex natur skickar dem ärendet vidare till oss. I normalfallet felavhjälper vi inom 3-5 arbetsdagar från mottagen felanmälan men det kan ta längre tid.
Beställ avtalet i kundportalen - så här går du tillväga
- Säkerställ med din fastighetsägare att det finns ett fastighetsnät av typen koppar till din lokal. Annars behöver du som hyresgäst ombesörja så att signalen kommer fram till lokalen. Vi lämnar av signalen i en port på vår monterade switch i fastigheten.
- Anslut därefter en nätverkskabel från lokalens uttag till en dator och starta en webbläsare. Du kommer då automatiskt till vår portal www.ume.net där behörig firmatecknare registrerar en användare.
- Välj det paket du önskar från oss och teckna därefter separata avtal med någon av våra leverantörer för internetaccess och övriga tjänster. För ett fungerande internet behöver du internetaccess.
- Bekräfta avtalen i portalen och du kan snart vara igång och surfa! Om det inte fungerar så kontaktar du kundservice på 090-16 00 20.